تبلیغات

آموزش الکترونیک و مقایسه نرم افزارهای آموزش الکترونیک

دسته بندي : فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات
چكيده:
اینترنت و فضای مجازی منابع شگفت انگیز آگاهی و دانش هستند. با تغییرات اساسی که در اثر رشد و گسترش فناوری¬های نوین ارتباطی در عرصه¬های مختلف زندگی انسان¬ها رخ داده¬است، تعلیم و تربیت نیز از این قاعده¬ی تغییرات مستثنی نیست. در عصر ما دانش و فناوری با یکدیگر هم مسیر شده¬اند و نمی¬توان یکی از این دو را بدون دیگری به راحتی به دست آورد. فضای مجازی با منابع و امکانات شگفت و عظیمی که در زمینه علم و دانش در اختیار کاربرانش قرار می¬دهد و با ویژگی¬هایی چون بی زمانی و بی مکانی، تعاملی بودن و... قابلیت¬های زیادی در زمینه آموزش و تعلیم و تربیت در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اصطلاحاتی چون کلاس بدون دیوار، مدارس هوشمند، دانشگاه مجازی و ... اشاره به نوع جدید و شاید غیر معمولی از آموزش الکترونیک دارد که در مقابل آموزش سنتی و معمول امروزه در حال جایگیری در سیستم¬های آموزشی کشورهای مختلف است. در آموزش سنتی به خاطر حضور فیزیکی در زمان و مکان، دانشجو، استاد و محتوا و منابع درسی،‏‏‏‏ مشارکت و تعاملی چهره به چهره با یکدیگر قرار دارند و ویژگی اصلی آموزش نیز همین تعاملات است که از طریق آن دانش و اطلاعات بین افراد رد و بدل می¬شود و به حجم و محتوای دانش اضافه می¬شود و یا در آن تغییراتی ایجاد می¬شود. این ویژگی آموزش در صورت جدید آموزش که آموزش الکترونیک یا از راه دور است نیز حضور بارز و روشن دارد و بر حسب محیطی که در ان عمل می¬کند، از ویژگی¬های و قابلیت¬های فضای مجازی برای عملکردش استفاده می¬کند.
مسئله اصلي در آموزش امروز دسترسي به اطلاعات بيشتر نيست در حقيقت يکي از چالش¬هاي دانشجويان، معني بخشيدن به حجم محتوايي است که با آن روبه رو مي¬شوند و جذب هدفمند تمام اطلاعات است. به خاطر انفجار اطلاعات و پيشرفت¬هاي همراه با آن در ارتباطات به رويکردهاي جديد نياز داريم.
در حقيقت ياد گيري الکترونيکي باعث شده¬است که متوجه بعضي از نقص¬هاي فعلي آموزش مانند سخنراني¬هاي طولاني بشويم يادگيري الکترونيکي توانايي¬هاي منحصر به فردي در پشتيباني از ارتباط غير همزمان و مشارکتي در محيط آموزشي پويا و با قابليت سازگاري دارد. ايجاد اجتماع آموزشي نقاد و مشارکتي بخشي جدا نشدني از آموزش عالي است. توانايي ياد گيري الکترونيکي قابليت برقراري ارتباط بين افراد به صورت شخصي و گروهي را دارد. يکي از ديدگاه¬هاي معمول و مورد قبول که به وسيله يادگيري الکترونيکي عملي¬تر شده¬است، اين است که آموزش مفاهيم سطح بالاتر ناگزير گفتگوهاي زيادي را ايجاد مي¬کند. پژوهش در محيط آموزشي چهره به چهره و مبتني بر رسانه مزاياي به کار گيري ياد گيري مشارکتي را در پشتيباني از سطوح بالا اثبات مي¬کند.
واژگان کلیدی :
آموزش الکترونیکی، نرم افزارهای الکترونیکی، اصول آموزش الکترونیک، E-Laerning، یادگیری الکترونیکی

منابع و ماخذ
1. یادگیری الکترونیکیe-learning )) و آموزش و پرورش ,رحیم عبادی,تهران,آفتاب مهر,.
2. استانداردهای یادگیری الکترونیکی,کارول فالون،شارون براون,فردوس باقری،مهدی حسین کوچک،تهران،انتشارات مدارس هوشمند،.
3. یادگیری الکترونیکی در قرن 21 . دی .آر گریسون،تری اندرسون,دکتر محمد عطاران ,تهران,موسسه توسعه فناوری آموزشی مدارس هوشمند،.
4. دانشگاه‌هاي‌ مجازي‌: چالش‌ها و ضرورت‌ها ، ميترا ديلمقاني ، عضو هيئت‌ علمي‌ مجتمع‌ دانشگاهي‌ مهندسي‌ صنايع‌ دانشگاه‌ مالك‌ اشتر.
دسته بندی: فنی و مهندسی » برق، الکترونیک، مخابرات

تعداد مشاهده: 1180 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 98

حجم فایل:2,729 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل